Ciasto jagodowe o niskim indeksie glikemicznym

Dziś przepis na ciasto, które śmiało (acz z umiarem) mogą skosztować osoby z insulinooporności. Od niedawna wiem, że sama należę do tego grona i moja kuchnia ostatnio musi przeżyć moje eksperymenty. Tymi udanymi będę się dzieliła.

Ciasto jagodowe i NISKIM INDEKSIE GLIKEMICZNYM.

Składniki:

  • 4 jajka
  • Szklanka mąki owsianej pełnoziarnistej (u mnie bezglutenowa – nie wiem czy nie każda mąka owsiana jest pozbawiona glutenu).
  • 1/3 szklanki ksylitolu
  • 30 g masła klarowanego
  • 1 łyżeczka (u mnie z czubkiem)
  • Garstka jagód
  • 4 kostki czekolady 75%
  • Wiórki kokosowe, pół  garstki – do posypania.

Przygotowanie:
Jajka rozdzielam na białko i żółtko.
Białko ubijam na sztywno.
Do żółtek dodaję rozpuszczone masło klarowane (nie gorące).
Wsypuję ksylitol i mąkę owsianą pełnoziarnistą, proszek do pieczenia do żółtek i miksuję, aż powstanie spójna masa. Powoli oddaję białka i przyznam się, że bezczelnie dalej miksowałam mikserem, zamiast łyżką.
Tak przygotowaną masę wylałam do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.
Na górze posypałam garstką jagód + powciskałam pociętą czekoladę. Na sam koniec rzuciłam trochę wiórek kokosowych.
Piekłam 35-40 min w piecu 180 stopni z termoobiegiem.

Wg mnie mega smaczne, będzie smakowało również osobom zdrowym! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *